Yksityisiä kuvataideterapia- ja kuvataidepsykoterapiapalveluja -luetteloon hyväksytään ne yhdistyksen jäsenet, joilla on Valviran hyväksymä psykoterapeutin ammattinimike ja kuvataideterapia- tai kuvataidepsykoterapiakoulutus. Luettelo päivitetään n. kolme kertaa vuodessa.

Yksityisiä kuvataideterapia- ja kuvataidepsykoterapiapalveluja

Kuvataidepsykoterapeutti-luetteloon hyväksytään psykoterapeutit (Valvita/TEO), jotka ovat suorittaneet Suomen Kuvtaidepsykoterapia ry:n (aik. Suomen Taideterapiayhdistys ry) kuvataidepsykoterapia-koulutuksen tai Suomen Kuvataidepsykoterapia ry:n ja Turun yliopiston Aikuisten psykoanalyyttinen yksilö ja kuvataidepsykoterapeuttikoulutuksen ja joille Suomen Kuvataidepsykoterapia ry on myöntänyt kuvataidepsykoterapeuttinimikkeen. Yhteystietonsa ilmoittaneilta voi tiedustella kuvataidepsykoterapiapalveluja (kuvataidepsykoterapia, työnohjaus)

Kuvataidepsykoterapeutti-luettelo

Kuvataideterapeutti-luetteloon hyväksytään sosiaali- ja terveydenhoitoalan ammattilaiset, jotka ovat suorittaneet Suomen Kuvataidepsykoterapia ry:n (aik. Suomen Taideterapiayhdistys ry:n) kuvataideterapiakoulutuksen ja joille Suomen Kuvataidepyskoterapia ry on myöntänyt taideterapeuttinimikkeen.

Kuvataideterapeutti-luettelo

Koulutukseen sisältyy seminaariopetuksen ja muun teoriaopiskelun sekä kirjallisten töiden lisäksi psykoterapeuttista potilastyötä tiiviin työnohjauksen alaisuudessa. Kouluttajat ja työnohjaajat ovat Valviran hyväksymiä vaativan erityistason psykoterapeutteja.

Luettelossa olevilla opiskelijoilla on vielä mahdollisuus ottaa uusia koulutuspotilaita joko yksilöpsykoterapiaan ja/tai yksilökuvataidepsykoterapiaan. Terapiapaikoista voi tiedustella opiskelijoilta itseltään.

Vapaita koulutuspotilaspaikkoja psykoterapiaan ja kuvataidepsykoterapiaan

Suomen Kuvataidepsykoterapia ry - Bildkonstpsykoterapi i Finland rf
1996734-2