KUVATAIDETERAPEUTIN JA KUVATAIDEPSYKOTERAPEUTIN KOULUTUS

AIKUISTEN PSYKOANALYYTTINEN YKSILÖ- JA KUVATAIDEPSYKOTERAPEUTTIKOULUTUSOHJELMA (93 op) alkoi elokuussa 2014. Koulutusohjelman järjestävät Kuvataidepsykoterapia ry ja Turun yliopisto/lastenpsykiatria. Koulutus johtaa Valviran hyväksymään psykoterapeutin ammattinimikkeen käyttöoikeuteen ja Suomen Kuvataidepsykoterapia ry:n hyväksymään kuvataidepsykoterapeutin pätevyyteen.

Koulutusohjelman sivut opiskelijoille ja kouluttajille

Seuraavasta koulutusohjelmasta ja hakumenettelystä tiedotamme myöhemmin kotisivujen Ajankohtaista-palstalla. Hakukelpoisuus määrittyy VNA 1120/2010 §2a määräysten mukaan.

***

Suomen Kuvataidepsykoterapia ry järjestää psykodynaamisen psykoterapeuttikoulutuksen suorittaneille psykodynaamista KUVATAIDEPSYKOTERAPIAKOULUTUSTA 60 op (aikaisemmin taidepsykoterapeutti-koulutus) sekä yhdistyksen omana toimintana että yhteistyössä Helsingin yliopiston Koulutus- ja kehittämiskeskus Palmenian kanssa. Koulutuksen suoritettuaan opiskelijalla on mahdollisuus hakea Suomen Kuvataidepsykoterapia ry:n myöntämää kuvataidepsykoterapeutin nimikettä (aikaisemmin taidepsykoterapeutti-nimike). Ko. nimike on eri asia kuin Valviran myöntämät pätevyysnimikkeet.

***

Suomen Kuvataidepsykoterapia ry järjestää omana toimintana tai yhteistyössä Helsingin yliopiston koulutus- ja kehittämiskeskus Palmenian kanssa sosiaali- ja terveydenhoitoalan koulutuksen saaneille KUVATAIDETERAPIAN TÄYDENNYSKOULUTUSTA, joka antaa valmiudet käyttää kuvataideterapian menetelmiä omassa työssä jatkuvan työnohjauksen alaisuudessa. Koulutuksen suorittaneella on mahdollisuus hakea Suomen Kuvataidetepsykoterapia ry:n myöntämää kuvataideterapeutti-nimikettä (aikaisemmin taideterapeutti-nimikettä), joka on eri asia kuin Valviran myöntämät ammatti- ja pätevyysnimikkeet.

Suomen Kuvataidepsykoterapia ry - Bildkonstpsykoterapi i Finland rf
1996734-2